Herdenkingsdag van de belegering van Leningrad, 17 mei

Dit jaar wordt in Rusland de belegering van Leningrad (St. Petersburg) herdacht.
De heroïsche strijd vond 70 jaar geleden plaats en staat bekend als een historische overwinning van het volk op de Duitse belegering.

De Russische school in Groningen zal deze historische dag op zaterdag 17 mei 2014 herdenken samen met andere Russische scholen, landgenoten en met medewerking van de Russische ambassade in Nederland en het Centre for Russian Studies in Groningen.

Het programma ziet er als volgt uit:
1. Voorwoord door prof. H. van Koningsbrugge, Rijksuniversiteit Groningen
2. Voorwoord door docente L. Golovina, Russische school Groningen
3. Fragment van een documentaire en toneelstuk "Dagboek van Anne Frank en Tanja Savicheva" door leerlingen van de Russische school in Amersfoort
4. Compositie gedichten en liederen toegewijd aan de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Door leerlingen van de Russische school in Groningen
5. Afsluiting met ballonnen oplaten

Wij nodigen u van harte uit om met ons samen aan alle slachtoffers van WO II  – kinderen, mannen en vrouwen­ - eer te betonen.

De herdenkingsdag vindt plaats 17 mei 2014 op het adres: Lorentzstraat 11 Groningen
Aanvang : 13.00 uur
Entree: € 2,- te voldoen bij binnenkomst
Voertaal: grotendeels Russisch, ook Nederlands