Filmavond 'Elena' van Andrej Zvjagintsev - 14 april 2016

Op donderdag 14 april 2016 organiseert het Centre for Russian Studies een filmavond.
De film "Elena" van de Russische regisseur Andrej Zvjagintsev zal vertoond worden om 19.30 uur op het adres:  Universiteitsbibliotheek, de Collegezaal op de 4de verdieping, Broerstraat 4 te Groningen. De film is Russisch gesproken en Nederlands ondertiteld.

In een luxueus appartement in Moskou leeft een ouder koppel. Vladimir en Jelena, respectievelijk zakenman en verpleegster op rust, hebben leeglopers van kinderen uit een eerder huwelijk. Jelena kan geld gebruiken om de familie van haar zoon te onderhouden, maar Vladimir weigert. Bij onverwachte gezondheidsproblemen is hij bovendien van plan om zijn erfenis integraal aan zijn dochter na te laten...
Toegang gratis, s.v.p. aanmelden bij  t.mironava@rug.nl