Bezoek leerlingen Aletta Jacobs College in Hoogezand

Op maandag 29 januari j.l. heeft een groep van 13 leerlingen met hun twee docenten van het dr. Aletta Jacobs College

het Groninger Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies (GIMOES) bezocht. Voor hun bezoek hadden zij een rondleiding door de Universiteitsbibliotheek (UB) en een korte presentatie bij de Afdeling Bijzondere Collecties in de UB.

Bij GIMOES volgden de leerlingen een boeiende presentatie over de viering van Kerst en Oud&Nieuw en Maslenitsa (Russisch Karnaval) in Rusland en kort over de oorlog in Oekraïne. Onder het genot van Russische frisdranken, chocola en koekjes luisterden zij naar Russische popmuziek uit de jaren '90 tot nu. Het bezoek werd afgesloten met een interessante quiz over allerlei onderwerpen over Rusland.

Op het dr. Aletta Jacobs College wordt al meer dan zes jaar Russische les gegeven. Al meer dan vier jaar bezoeken jaarlijks leerlingen van het dr. Aletta Jacobs College in Hoogezand het GIMOES en is dr. Aletta Jacobs College officieel partner van ons. Later dit jaar zal weer een groep leerlingen een bezoek brengen.

Zie ook: https://www.aletta.nl/hv-onderbouw/een-uniek-bezoek-aan-de-rijksunivers…