Groninger Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies: Bibliotheek

De bibliotheek van Groninger Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies vormt een aparte collectie binnen de Universiteitsbibliotheek Groningen. Op dit ogenblik is de collectie voor circa 85% Russischtalig en 15% anderstalig. De collectie bevat honderden werken van de klassieke en de hedendaagse Russische literatuur, naslagwerken over kunst, theater, geschiedenis en religie, cd's en dvd’s met audioboeken, leermateriaal en Russische films met ondertitelingHet Groninger Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies kan gebruikt worden als lees- of studieruimte. Vanaf de PC's van het Groninger Instituut voor Midden- en Oost-Europese Studies is een toegang mogelijk tot databases INTEGRUMtoezicht op de media, en RUBRICON - grootste encyclopedie, die normaliter slechts tegen betaling beschikbaar zijn.