Kennismaking studenten Russisch en viering Maslenitsa

Op vrijdag 28 februari en woensdag 4 maart j.l. hebben studenten ETC aan de Faculteit der Letteren, die Russisch als hoofdtaal hebben gekozen, kennisgemaakt met het Centre for Russian Studies. De studenten kregen te horen, wat de doelen van dit centrum zijn en welke activiteiten er regelmatig georganiseerd worden. Daarna was er een presentatie over het Russische feest Maslenitsa, de Boterweek of het pannenkoekenfeest, waarin werd uitgelegd wat de betekenis is van deze feestweek en welke gebruiken er zijn. Er waren opdrachten, rolspellen en een quiz over Maslenitsa en Rusland. Ook hebben de studenten een чучело, een pop van stro (in dit geval van wol), gemaakt.  Uiteraard mochten op deze feestelijke bijeenkomsten heerlijke pannenkoeken, Russische chocola, thee en frisdrank niet ontbreken. Het waren zeer geslaagde en gezellige bijeenkomsten, die voor herhaling vatbaar zijn.