Presentatie op Aletta Jacobscollege te Hoogezand

Op vrijdag 11 december j.l. heeft Marcel Stoeten een presentatie gegeven over enkele Russische jaarafsluitingaspecten van in Russische cultuur voor leerlingen van het dr. Aletta Jacobs College te Hoogezand. Zij krijgen Russische les van hun docente Alexandra Lebedinskaia. Sinds enkele maanden zijn het Centre for Russian Studies en het dr. Aletta Jacobs College officieel partner. Één á twee keer per jaar zullen de leerlingen een presentatie over verschillende Russische onderwerpen krijgen op zowel hun school als in het Centre for Russian Studies.

In de presentatie vertelde Marcel Stoeten over de Russische schilderkunst, met name over landschapsschilderijen en sprookjes, en over hedendaagse Russische popmuziek. Met veel enthousiasme en groot interesse hebben de leerlingen onder het genot van Russische lekkernijen geluisterd. Volgend jaar zullen de leerlingen als de situatie rond het coronavirus het toelaat, het Centre for Russian Studies bezoeken.