Bezoek leerlingen Aletta Jacobs College in Hoogezand

Op donderdag 9 maart j.l. heeft een groep van 11 leerlingen met hun twee docenten van het dr. Aletta Jacobs College het Centre for Russian Studies bezocht. Voor hun bezoek hebben zij het Academiegebouw van de Universiteit bezocht. De leerlingen volgden een boeiende presentatie over de viering van Maslenitsa en Pasen in Rusland. Onder het genot van Russische frisdranken, chocola en koekjes luisterden zij naar Russische popmuziek uit de jaren '90 tot nu. Het bezoek werd afgesloten met een interessante quiz over allerlei onderwerpen over Rusland.

Op het dr. Aletta Jacobs College wordt al zes jaar Russische les gegeven. Sinds enkele jaren bezoeken jaarlijks leerlingen van het dr. Aletta Jacobs College in Hoogezand het Centre for Russian Studies en is dr. Aletta Jacobs College officieel partner van het Centre for Russian Studies. Later dit jaar zal weer een groep leerlingen een bezoek brengen aan het Centre for Russian Studies.